Sosiale medier – den nye pesten?

Publsiert 20.3.2017

Av Terje Haugom, samfunnsdebattant
Illus.foto: Colourbox

At Miljøpartiet De Grønne må finne seg i at bedrevitere tøyser med dem, når man ser all ståheien de har klart å få til for ordentlige biler i hovedstaden, er ikke det minste rart! Facebook og Twitter er velegnet til å spre både sant og usant blant digitalt rusavhengige nikkedukker!

På 1300-tallet hadde vi Svartedauen. Nå har vi sosiale medier. (Å, så herlig det er å ha kun en 3G tastetelefon!) Overalt i samfunnet ser man disse zombiene, som går med sløve øyne og nesen festet med super-lim til glassplaten på den lille guden – verdens nyeste og desidert største religion, der paven bor i Silicon Valley!

Blant disse levende døde finnes det noen som liker å ha det gøy, skade andre for moro skyld, eller bare fortsette med det intetsigende pjattet de serverer hverandre i det «sosiale nettverket» døgnet rundt. Hansson og Lan i MDG har nå fått en skikkelig på tygga, i form av en falsk nyhet, som er et typisk symptom på at pesten velger sine ofre! Synd for dem at svineriet brer seg med lysets hastighet!

«Et Norge uten fiskebåter er» selvsagt bare oppspinn og tull. (Pesten vil ha det til at MDG-toppene har servert dette!) Like mye er et Norge uten biler – diesel og bensin, selvsagt – også bare oppspinn og tøys. Hadde frontfigurene i MDG bare forstått DET, hadde de kanskje hatt en valgkamp å glede seg til!